از حذف عظیمی تا مسابقه انتخابی دوباره بین قاسم‎‌پور و فیروزپور؛ تمرکز روی پاریس است نه تیرانا

از حذف عظیمی تا مسابقه انتخابی دوباره بین قاسم‎‌پور و فیروزپور؛ تمرکز روی پاریس است نه تیرانا

بعید به نظر می‌رسد قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جام تختی شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی داشته باشد، رقابت اصلی این وزن بین کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری تینار، هرچند طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد تا امروز علاوه بر ۵ ملی‌پوش المپیکی، تکلیف چهار کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی نیز تا حدود زیادی مشخص شده است، اما تمرکز کشتی در این روز‌ها صرفا بازی‌های المپیک و آماده‌سازی ۵ کشتی‌گیری است که سهمیه المپیک را به دست آورده و در پاریس نماینده ایران خواهند بود؛ بنابراین حتی در لیست دعوتی به اردو نیز تمرکز روی رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم است که کمتر از یک ماه و نیم دیگر قرار است در المپیک کشتی بگیرند؛ سایر اردونشینان هم براساس نیاز تیم المپیکی به حریف تمرینی، به اردو دعوت می‌شوند و فعلا کشتی‌گیرانی که حضور خود در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را قطعی کرده و آنهایی که مدعی حضور در این رقابت‌ها هستند، خارج از فضای اردو و در شهر‌های خود تمرینات‌شان را پیگیری می‌کنند.

از حذف عظیمی تا مسابقه انتخابی دوباره بین قاسم‎‌پور و فیروزپور؛ تمرکز روی پاریس است نه تیرانا

طبق چرخه انتخابی تیم ملی در ماه‌های گذشته، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی در دو وزن ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی آلبانی هستند، رضا مومنی هم باتوجه به قهرمانی‌اش در جام تختی تا حدود زیادی حضور در این رقابت‌ها را در وزن ۶۱ کیلوگرم قطعی کرده است، اما در وزن ۹۲ کیلوگرم هنوز تکلیف کار مشخص نیست.

در این چهار وزن، کادرفنی تیم ملی باید دو ملی‌پوش برای اعزام به تیرانا انتخاب کند، یکی نماینده ایران در مسابقات جهانی بزرگسالان خواهد بود که در سال المپیک صرفا در چهار وزن غیرالمپیکی برگزار می‌شود و نفر دیگر نیز ملی‌پوش رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال خواهد بود. هر دو مسابقه در فاصله چند روز، در شهر تیرانای آلبانی برگزار می‌شوند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در غیاب مبین عظیمی که چرخه سال المپیک را در وزن المپیکی ۸۶ کیلوگرم استارت زد و کامران قاسم‌پور که کارش را در وزن ۹۷ کیلوگرم آغاز کرد؛ عنوان قهرمانی مسابقات کشوری را به خود اختصاص داد و درادامه نیز با کسب نشان طلای آسیا، نفر اول چرخه این وزن شد.

از حذف عظیمی تا مسابقه انتخابی دوباره بین قاسم‎‌پور و فیروزپور؛ تمرکز روی پاریس است نه تیرانا

باتوجه به اینکه کامران قاسم‌پور توفیقی در وزن المپیکی بالا به دست نیاورد و بعد از آن تصمیم داشت کارش را در چرخه انتخابی المپیک در ۸۶ کیلوگرم دنبال کند، اما قهرمانی حسن یزدانی در تورنمنت بوداپست راه او برای المپیک را بار دیگر مسدود کرد، قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بار دیگر به چرخه وزن سابقش بازخواهد گشت.

به مبین عظیمی، اما ظاهرا دیگر فرصتی برای ورود به چرخه انتخابی مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی داده نخواهد شد و اگر برای او فرصتی برای ملی‌پوش شدن در سال ۲۰۲۴ باشد، صرفا شانسی است که همچنان برای او و حضورش در پیکار‌های امید‌های جهان وجود دارد.

بنابران مسابقه انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ بین کامران قاسم‌پور و امیرحسین فیروزپور خواهد بود که برنده این مصاف که زمان و شرایطش را کادرفنی بعدا اعلام خواهد کرد اگر قاسم‌پور باشد، این فرصت برای فیروزپورِ ۲۲ ساله مهیا خواهد بود که به مسابقات جهانی امید‌ها برود، اما اگر فیروزپور برنده انتخابی با قاسم‌پور شود، قهرمان جهان در سال ۲۰۲۴ هم مثل ۲۰۲۳ که مصدوم بود، فرصت ملی‌پوش شدن را به کل از دست خواهد داد چراکه شرایط سنی حضور در رده سنی امید را ندارد.

حالا باید دید اگر قاسم‌پور صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی شود، آن وقت برای معرفی ملی‌پوش امید، بین فیروزپور و عظیمی مسابقه انتخابی برگزار می‌شود یا اینکه بازنده آن انتخابی، مستقیما ملی‌پوش رده سنی زیر ۲۳ سال خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از حذف عظیمی تا مسابقه انتخابی دوباره بین قاسم‎‌پور و فیروزپور؛ تمرکز روی پاریس است نه تیرانا" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از حذف عظیمی تا مسابقه انتخابی دوباره بین قاسم‎‌پور و فیروزپور؛ تمرکز روی پاریس است نه تیرانا"، کلیک کنید.