افشای فشارها بر دیوان لاهه برای تعویق حکم جلب نتانیاهو و گالانت

افشای فشارها بر دیوان لاهه برای تعویق حکم جلب نتانیاهو و گالانت

روزنامه هاآرتص فاش کرد فشارهایی بر دیوان لاهه برای به تأخیر انداختن صدور حکم‌های جلب نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی وجود دارد.

به گزارش تینار، روزنامه هاآرتص به نقل از منابع نوشت: فشارهای دیپلماتیکی بر دیوان کیفری بین‌المللی برای به تأخیر انداختن حکم‌های جلب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ آن وجود دارد.

از سوی دیگر محمد فهد الشلالده، وزیر دادگستری سابق فلسطین گفت: اعتراضات صدور حکم جلب جنایتکاران جنگی اسرائیلی به ویژه نتانیاهو و گالانت را به تأخیر انداخته است.

وی که کارشناس حقوق بین المللی است، به الجزیره گفت: دیوان کیفری بین‌المللی ۶۰ درخواست برای توقف صدور این حکم‌های جلب دریافت کرده است اما این اعتراضات ارزشی ندارد و حتما حکم‌های جلب صادر خواهد شد.

وی همچنین به امکان محاکمه رهبران آمریکایی در دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل مجهز کردن اسرائیل به سلاح و استفاده از حق وتو علیه آتش بس در غزه اشاره کرد.

در ۲۰ مه، کریم خان، دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری اعلام کرد که دادگاه به دنبال صدور ۲ حکم بازداشت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ دولت اشغالگر به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه است.

پایان خبر تینار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افشای فشارها بر دیوان لاهه برای تعویق حکم جلب نتانیاهو و گالانت" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افشای فشارها بر دیوان لاهه برای تعویق حکم جلب نتانیاهو و گالانت"، کلیک کنید.