امام سجاد(ع) خط امامت و مبانی فکری شیعه را احیا کرد – خبرگزاری تینار | اخبار ایران و جهان

امام سجاد(ع) خط امامت و مبانی فکری شیعه را احیا کرد - خبرگزاری تینار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار تینار، سید عبدالهادی رکنی حسینی پنج شنبه شب با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: استمرار حادثه کربلا مدیون و مرهون خطبه‌ها، روشنگری‌ها و زحمات امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.

امام جمعه گناوه افزود: در حادثه کربلا برای آنکه نسل امامت استمرار پیدا کند، مصلحت الهی بر این تعلق می‌گیرد که امام سجاد (ع) در شب عاشور بیمار شود تا در روز عاشورا کشته نشود و نسل امامت به این گونه ادامه یابد.

وی گفت: حیات طیبه ائمه اطهار (ع) ۲۵۰ سال از ارتحال پیامبر (ص) تا تولد منجی عالم بشریت (عج) است که در این سال‌ها نقش امام سجاد (ع) در حادثه کربلا و در حرکت تاکتیکی و راهبری تشیع و استمرار حرکت عاشورا و خون امام حسین (ع) باید در تاریخ تحلیل شود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: با نگاهی به زندگی و دوران امامت امام سجاد (ع)، از آغاز امامت آن حضرت تا زمان شهادت ایشان می‌بینیم که دوران بسیار سخت و تاریک و ظلمانی بوده است.

وی با اشاره به خطبه‌های مؤثر امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا ادامه داد: وظیفه امام سجاد (ع) از عصر روز عاشورا آغاز می‌شود و در کوفه و شام همراه حضرت زینب (س) خطبه می‌خوانند و روشنگری می‌کنند.

وی گفت: در دوران امام سجاد (ع) مردم از اهل بیت (ع) و امام و ولایت فاصله گرفته و جدا شده بودند و عصر خفقان بسیار بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: استمرار خط ولایت، امامت و خرافه زدایی و تداوم خط عاشورا امروز به دلیل تلاش‌های امام زین‌العابدین علیه‌السلام است.

وی گفت: استمرار خط امامت، ولایت و نبوت اولین کاری که امام سجاد با دعاها و سخنان خود انجام داد.

وی ادامه داد: اسلام با برده داری مخالف است لذا از کارهای امام سجاد (ع) خریداری برده‌ها، کنیزان و غلامان و آزاد کردن و حمایت مالی آنها و آشنا کردن آنها با معارف دینی و معنوی و اهل بیت (ع) بود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه از دیگر اقدامات امام سجاد (ع) انفاق در راه خدا و گریه کردن ایشان بود، یادآور شد: امام زین‌العابدین علیه‌السلام، خط امامت، مبانی فکری شیعه و قیام و اهداف امام حسین (ع) را با فعالیت‌ها و اقدامات خود احیا کرد و نقش ایشان احیا معارف دین اسلام، خرافه زدایی و استمرار نهضت کربلای امام حسین (ع) بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: نقش امام سجاد (ع) در تاریخ کمتر پرداخته شده است و باید به آن پرداخته شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امام سجاد(ع) خط امامت و مبانی فکری شیعه را احیا کرد – خبرگزاری تینار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امام سجاد(ع) خط امامت و مبانی فکری شیعه را احیا کرد – خبرگزاری تینار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.