این جایگاه را فدای لج بازی‌های سیاسی نکنید

این جایگاه را فدای لج بازی‌های سیاسی نکنید

حضور و مسئولیت شناسی مردم در نمازجمعه را باید بسیار پاس داشت و شانیت و جایگاه آن را فدای برخی لجاجت بازی های سیاسی نکرد.

به گزارش تینار، جمیله کدیور در یادداشتی در اطلاعات نوشت: دو روز مانده به اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی فلسطین که در این یکساله آثار مختلفی از خود بر جای گذاشت، منطقه و جهان در تب و تاب وقوع تحولاتی جدید است.

نخست وزیر رژیم تروریست اسرائیل در رویای برقراری نظم جدیدی در منطقه با «دست های دراز» خود و مطمئن از مصونیت و حمایت های سیاسی و نظامی و اقتصادی آمریکا و دیگر کشورهای غربی است؛ برقراری نظمی مبتنی بر ترور، جنگ، تجاوز و خشونت و اشغال مناطق جدید. از همین رو، طی یک سال گذشته به گونه ای هدفمند، برای ایجاد این نظم جدید با عبور از همه خطوط قرمز، جنایت و کشتار و نسل کشی را به اوج رسانده و به قتل عام دهها هزار غیر نظامی اعم از زنان و کودکان، ترور دهها فرمانده و رهبر جبهه مقاومت در غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه و ایران و تخریب گسترده منازل، اماکن و زیر ساخت ها با هدف نابود کردن هر نوع ایستادگی و مقاومت در مقابل اشغالگری و جنایتکاری خود اقدام کرده است.

تنها سد سدید در مقابل نظمی که مورد نظر نتانیاهو است، ایران و متحدانش در محور مقاومت بوده و هستند. قدرت این مجموعه متحد مقاومت که در حال حاضر تنها بازیگران حاضر در عرصه برای مبارزه با تجاوزات اسرائیل و حامی آن آمریکا هستند، فقط ناشی از قدرت سخت و تسلیحات و عملیات نظامی آنها نیست، بلکه متاثر از حمایت، توجه و همسویی نزدیک افکار عمومی منطقه به آنها  ست. جبهه ای که با عزت و اقتدار در غیاب، سکوت و بی عملی دولت های عرب و انقیاد و وابستگی رهبران این کشورها به آمریکا، بار مقابله با اشغالگری صهیونیست ها را بر دوش می کشند.

بعد از اظهارات نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه «در ایران جایی نیست که دست بلند اسرائیل به آن نرسد» در پیام مستقیمی به مردم ایران، ضمن دادن وعده آزادی به آنان!   به تکرار همان اظهارات مجمع عمومی پرداخت و با اشاره به سرنوشت محمد ضیف و حسن نصرالله، مجددا تاکید کرد: «هیچ جایی در خاورمیانه نیست که دست اسرائیل به آن نرسد  و ما برای حفاظت از مردم و کشورمان به هر جا خواهیم رفت…»

در پی این رجزخوانی های نتانیاهو، رسانه های غربی به نقل از منابعی ادعا کردند که آیت الله خامنه‌ای با تدابیر امنیتی شدید به یک مکان «امن» منتقل شده است.

شایان ذکر است که تا قبل از عملیات طوفان الاقصی در ۷اکتبر، عملیات «اسرائیلیزه کردن» منطقه و عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل  با نادیده گرفتن مساله فلسطین در حال توسعه بود. عملیات طوفان الاقصی موجب توقف این اقدام مشترک رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی شد. با توقف عملیات عادی سازی، اسرائیل با راهبرد کشتار و جنایت  و ترور بیشتر و توسعه و تعمیم «دکترین ضاحیه» در کشورهای هدف، در صدد محو مقاومت در جبهه های مختلف و  اسرائیلیزه  کردن منطقه به سبک و سیاق متعارف خود برآمد. پیرو انتشار خبر جعلی حضور رهبری در مکان امن، شبکه های «فارسی-صهیون» خارج کشور هم در برنامه های متعدد خود شروع به  تحلیل و تفسیر و تزریق ناامنی و ترس به جامعه ایرانی مخاطب به منظور  آماده سازی نظم جدید مورد نظر رژیم تروریست اسرائیل در میان مخاطبین ایرانی خود کردند.

چند روز پس از ترور سید حسن نصرالله در بیروت، ایران در عملیات افتخارآفرین وعده صادق۲به تلافی ترورهای رژیم صهیونیستی در تهران و بیروت، حمله موشکی گسترده ای را به اسرائیل انجام داد. عملیاتی که موجب شادی بسیاری در سراسر جهان و منطقه به خصوص در سرزمین های اشغالی فلسطین شد.

هر چند رژیم صهیونیستی متقابلا وعده مقابله به مثل داده است، ولی نفس موفقیت این حمله در عبور از گنبد آهنین و اصابت موشک های ایران به چندین مرکز مهم نظامی و امنیتی اسرائیل، به رغم همکاری آمریکا و بریتانیا و برخی کشورهای دیگر در رهگیری موشک های ایران از جهات مختلف شایسته توجه است. در مقابل وادادگی   رهبران کشورهای عربی که نتانیاهو در نطق مجمع عمومی سازمان ملل از آنها با عنوان محور نعمت و برکت یاد کرد!

ایران با عملیات وعده صادق ۲در ۱۰مهر به دنبال قطع «دست های دراز اسرائیل» برآمد و اعلام کرد در مقابل هر اقدام جدید رژیم با شدت بیشتری عمل خواهد کرد. عملیات ایران در ۱۰مهر همراه با عملیات دیگر متحدانش در فلسطین اشغالی، لبنان، یمن و عراق با نمایش «وحدت ساحات» نشان داد که به رغم شهادت رهبران و فرماندهان، محور مقاومت مقتدرانه در برابر پروژه ایجاد نظم جدید صهیونیستی ایستاده است.

یک روز بعد از عملیات وعده صادق ۲، جلسه رهبری با نخبگان که در روز ۱۱مهر در حسینیه ایشان و در محل همیشگی ملاقات ها برگزار شد، اولا، تینار باطلی بر ادعای رسانه های فوق الذکر بود.

ثانیا، اشاره ایشان به اینکه مسائل غزه و لبنان با مردم به زودی در جای دیگر یعنی نماز جمعه مطرح می شود، پاسخ دیگری به ادعاهای کذب مطروحه و تحلیل های آنها بود.

 ثالثا، تاکید بر اینکه به رغم عزای عمومی در کشور، جلسه با نخبگان را موکول به زمان دیگری نکرده اند. رابعا، این دیدار و خبر حضور ایشان در مراسم بعدی و صحبت با مردم، باعث ایجاد روحیه اطمینان و آرامش و امنیت در جامعه شد و بالاخره ایشان بدون اشاره به اسرائیل در این مراسم، تاکید کردند: «اساس مشکل و عامل ایجاد درگیری‌ها و جنگ‌ها در منطقه، حضور آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی است که به دروغ از صلح و آرامش دم می‌زنند و اگر شرّ آنها از این منطقه کم شود، درگیری‌ها و جنگ‌ها خاتمه می‌یابد و خود کشورها قادر به اداره منطقه و هم‌زیستی با صلح و عافیت هستند.»

در چنین فضایی که بعد از عملیات موشکی ایران، رژیم صهیونیستی تهدید به مقابله به مثل کرده بود،    نماز جمعه تهران با حضور گسترده و پرشور مردم به امامت آیت الله خامنه ای برگزار شد. نماز جمعه ۱۳مهر تهران را باید مهمترین نماز در نوع خود در تاریخ نمازهای جمعه کشور تلقی کرد. این نماز پنج سال بعد از آخرین امامت آیت الله خامنه ای در ۲۷دی ماه ۱۳۹۸پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد.

نماز جمعه ۱۳مهر را باید در ادامه و تکمله عملیات وعده صادق ۲در ۱۰مهرماه و واکنشی قدرتمندانه در مقابل اظهارات نخست وزیر تروریست اسرائیل و جنایت های یک سال گذشته این رژیم در غزه و لبنان و سوریه و یمن و ایران دانست و حضور گسترده مردم در مراسم را که از ساعات اولیه صبح  شروع شد، نشانه وحدت و قدرت ملی ایران در مقابل هر «دست درازی» که بر امنیت و تمامیت ارضی کشور خدشه آورد. نمازی که هم  در گرامیداشت یاد شهید سید حسن نصرالله و همراهان ایشان بود و هم در آستانه یکسالگی عملیات طوفان الاقصی (در ۷اکتبر  ۲۰۲۳) در تکریم شهدای فلسطین در غزه و بزرگداشت این عملیات و نشانه ای از پیوستگی سه محور فلسطین و لبنان و ایران، بر خلاف شعارهای وارداتی. 

رهبری در نماز جمعه با اشاره به ضرورت همبستگی مسلمانان و مقابله با تفرقه افکنان، تاکید کردند: «دشمن ملت ایران همان دشمن ملت‌های فلسطین، لبنان، مصر، سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی است و همه دستورهای تهاجمی و تفرقه‌انگیز از یک اتاق فرمان صادر می‌شود …» و اشاره به این نکته کلیدی و مهم که «باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم.» 

اتفاقات چند روز اخیر نشان داد که اگر وعده صادق ۲جلوه قدرت نظامی و اطلاعاتی ایران در منطقه برای مهار اسرائیل بود، حضور گسترده مردم در نماز جمعه ۱۳مهرماه تجلی ایمانی، ملی و میهنی و پشتوانه توانایی نظامی و عزت و اقتدار کشور و عامل اصلی بازدارنده در مقابل هر دشمن متجاوزی است. این حضور و مسئولیت شناسی مردم را باید بسیار پاس داشت و شانیت و جایگاه نماز جمعه را فدای برخی لجاجت بازی های سیاسی نکرد.

پایان خبر تینار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این جایگاه را فدای لج بازی‌های سیاسی نکنید" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این جایگاه را فدای لج بازی‌های سیاسی نکنید"، کلیک کنید.