تبلیغات محصول مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای را نشانه غیرمجاز بودن بدانید

تبلیغات محصول مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای را نشانه غیرمجاز بودن بدانید

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: هر نوع تبلیغ مصرف فرآورده مکمل در شبکه‌های ماهواره ای و مجازی ممنوع است؛ بنابراین مردم در صورت مشاهده تبلیغ یک داروی گیاهی و مکمل در این فضا، آن را نشانه غیرمجاز بودن تلقی کنند.

به گزارش تینار، دکتر علیرضا رستمی اظهار کرد: تبلیغ مصرف دارو و فرآورده مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی ممنوع است و در صورت مشاهده و وصول گزارش‌های میدانی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

وی افزود: داروهای طبیعی سنتی و مکمل معتبر صرفا در داروخانه‌های مجاز سراسر کشور قابل عرضه است.

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: فرآورده‌های مکمل هم مانند سایر فرآورده‌های دارویی برچسب اصالت و کد ۱۶رقمی دارند که در سامانه تی‌تک (www.ttac.ir) قابل ثبت است یا از نرم‌افزار تلفن همراه (موجود در سامانه تی‌تک) و یا ارسال کد ۱۶ رقمی به شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲ قابل رصد و استعلام است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی در مورد نحوه ثبت شکایت درخصوص محصولات غیرمجاز توضیح داد: سازمان غذا و دارو از طریق میزهای پیشخوان طراحی شده و قابل دسترس در تارنمای سازمان غذا و دارو در هر لحظه آمادگی ثبت و پاسخگویی به شکایات واصل در این حوزه را دارد.

پایان خبر تینار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تبلیغات محصول مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای را نشانه غیرمجاز بودن بدانید" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تبلیغات محصول مکمل در شبکه‌های ماهواره‌ای را نشانه غیرمجاز بودن بدانید"، کلیک کنید.