درمان دیسک کمر با قارچ گانودرما

پیش از آنکه به بررسی حالت قرص گانودرما بپردازیم بهتر است در مورد این قارچ شگفت انگیز بیشتر بدانیم. قارچ گانودرما، گونه ای قارچ است که در زیر درختان و یا بر روی کنده چوب و تنه درختان می روید و معمولا به رنگ قرمز است. این قارچ بیشتر در کشورهای آسیای شرقی، از جمله چین  ژاپن می روید و در ژاپن به اسم قارچ ریشی آن را می شناسند. این قارچ خواص دارویی و درمانی و همچنین غذایی بسیار زیادی دارد. اخیراً نیز پزشکان و داروسازان توانسته اند، از این قارچ، کپسول و قرص گانودرما را نیز تولید و به بازار عرضه کنند.

درمان دیسک کمر با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما حدودا هشتاد گونه مختلف، دارد و گیاهی وحشی و خودرو در طبیعت است که این روزها، با شناسایی خواص درمانی زیاد آن، مزارع پرورشی آن نیز رونق گرفته است. قهوه فوری موکا حاوی عصاره قارچ گانودرما و پودر شکلات برای چی خوبه ؟ قارچ گانودرما از سالهای سال پیش، در طب سنتی آسیای شرقی مورد استفاده قرار گرفته است و در طب سنتی ژاپن، به اسم قارچ ریشی شناخته می شود. این قارچ در چین، نماد سلامت و طول عمر است. در حال حاضر قارچ گانودرما در جهان شناخته شده است و در طب سنتی این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها، کاربرد دارد.

خواص قرص گانودرما

کلاه و ساقه قارچ گانودرما حاوی مواد آنتی اکسیدانی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و می تواند شروع رشد تومورهای مخرب را به تاخیر بیاندازند و بیماری های زیادی را درمان کنند. این قارچ دارای ارزش تغذیه ای و مواد معدنی بسیار پر خواصی است که موجب شدند تا این قارچ برای بسیاری از بیماری ها به عنوان یک مکمل کمک درمانی بی نظیر مصرف شود. خواص زیاد و ارزش غذایی بی نظیر این قارچ به آن لقب پادشاه گیاهان دارویی را داده و جایگاه آن را در طب سنتی بسیاری از کشورها تثبیت کرده است. در این قسمت ما برخی از بیماری هایی که قارچ گانودرما یا قرص گانودرما تاثیر بسیار زیادی بر روی آنها دارد را و نحوه مصرف آن را در قالب یک ویدیوی کوتاه توضیح داده ایم.

اگر شما نیز به این بیماری ها مبتلا هستید می توانید بر روی بیماری مورد نظر خودتان کلیک نمایید تا نحوه اثرگذاری قارچ گانودرما بر روی آن بیماری به همراه نحوه مصرف آن مشاهده نمایید. روش های مصرف قارچ گانودرما و عوارض صورت قرص شده آن قارچ گانودرما را می توان به سه صورت مصرف کرد. به صورت پودر خالص قارچ گانودرما، قرص کپسول، مایع یا همان عصاره قارچ گانودرما. بیشتر افراد در دنیا بیشتر ترجیح می دهند این قارچ را به صورت خالص و اورگانیک مصرف نمایند. البته بعضی افراد نیز از قرص گانودرما استفاده می کنند که این کار اشتباه است. اگر می خواهید از قارچ گانودرما استفاده کنید، بهتر است که جای قرص گانودرما، آن را به صورت خالص تهیه نمایید و پس از پودر کردن مصرف نمایید.

برای آشنایی بیشتر توصیه میکنیم مقاله نحوه مصرف قارچ گانودرما را مطالعه نمایید. قهوه ای گانودرما از قارچ جان افزا یا قارچ ریشی با نام علمی Ganoderma_lucidum قارچی یک ساله، بدست می آید. در برخی منابع با عنوان گیاه پادشاهان یا پادشاه گیاهان از آن نام می برند، قارچ گانودرما سابقه ای 5000 ساله دارد. نام های دیگر این قارچ؛ قارچ جان افزا و اکسیر جوانی است. نام محلی این قارچ در چین، لینگ زی؛ در ژاپن، ریشی و در کره، یونگ زهی می باشد. خواص سلامتی قارچ گانودرما چیست؟ از قارچ جان افزا برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت های ویروسی مانند آنفلوآنزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می شود.

گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول ها، پروتیین ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوییدها و ملانین دارد که پلی ساکاریدها و تری ترپنوییدهای آن به علت خاصیت ضد سرطانی، اهمیت زیادی دارد. اسپور این قارچ نیز دارای ترکیبات فعال با خاصیت درمانی می باشد. بر اساس تحقیقات این قارچ باعث ایجاد تعدیل در سیستم ایمنی می شود، التهاب را از بین می برد، تولید انرژی توسط میتوکندری سلول ها را افزایش می دهد و رادیکال های آزاد را نیز از بین می برد. خود قارچ گانودرما و هاگ آن، به بهبود برخی از بیماری ها و سلامتی بشر کمک می کند. بزرگترین مزیت این قارچ، تقویت سیستم ایمنی است. همچنین این قارچ به بدن کمک می کند تا با انواع فشارهای فیزیکی مانند تروما، بیخوابی، تب، مسمومیت، استرس روانی، عفونت، یا تشعشعات خود را تطبیق دهد.

گفته می شود قارچ گانودرما مانند یک تنظیم کننده عمل می کند که سیستم ایمنی بدن انسان را تنظیم می کند. هدف اصلی این گیاه ردیابی پاتوژن هایی مانند باکتری ها و دیگر ویروس هایی است که به بدن حمله می کنند. اگر سیستم ایمنی بدن مورد تهدید قرار گیرد ویروس، انگل، باکتری و قارچ هایی تولید می کند که باعث بیماری می شوند. استفاده مکرر از آنتی بیونیک ها، عوامل ضد ویروسی و داروهای ضدقارچ باعث می شود میکروب ها نسبت به این داروها مقاوم شوند. اما مصرف قارچ گانودرما این مشکلات را برطرف می کند. این گیاه به عنوان یک مکمل برای رفع عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی در درمان سرطان ها محبوبیت بسیاری یافته است.

ویژگی های ضداسترس در قارچ گانودرما باعث تقویت حافظه، کاهش تنش و تقویت قدرت تمرکز می شود. علاوه بر اینکه، این قارچ برای درمان بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل که سالمندان را تحت تاثیر قرار می دهد بسیار مفید است. بعضی دیگر از فواید سلامتی پودر قهوه لاته دکتر بیز عبارتند از تاثیرات آنتی اکسیدان روی بدن، تاثیرات مثبت روی سیستم گردش خون و سیستم تنفسی . به علاوه، تحقیقات نشان داده که این گیاه قادر به کاهش فشار خون بالا، متعادل ساختن سطح کلسترول و کاهش علایم برونشیت، آسم و دیگر مشکلات ریوی است. تاثیر گانودرما بر دیسک کمر را از دو جهت باید مورد بررسی قرار داد. یکی تاثیر گانودرما بر دیسک کمر از فرآورده های خوراکی و دیگری تاثیر گانودرما بر دیسک کمر از فراورده های موضعی است.

تعریف دیسک

دیسک ها ، در واقع ساختمان های غضروفی هستند که هم باعث حرکت ستون مهره ها می شوند و هم باعث جلوگیری از فشارهایی که به ستون مهره ها می آید. یعنی مانند کمک فنرهای ماشین نیرو های وارد شده به ستون مهره ها را خنثی می کنند. دیسک گردن از دو قسمت تشکیل شده است یک قسمت حلقه دیسک و یک قسمت هسته دیسک گردن. هسته خاصیت ژلاتینی دارد و کاملاً در داخل حلقه دیسک به شکل کروی قرار دارد. حلقه دیسک از 20 لایه کلاژن به هم تابیده درست شده است. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف قارچ گانودرما عاملی برای کاهش درد در بدن است. پس یکی از موارد تاثیر گانودرما بر دیسک کمر کاهش درد از طریق مصرف محصولات خوراکی قارچ گانودرما است.

جایگاه دیسک

به قسمت های استخوانی ستون فقرات، مهره گفته می شود. در بین هر دو مهره از ستون فقرات دیسک ها قرار دارند. رباط های ستون فقرات نیز به دور مهره ها و دیسک ها پیچیده اند و از آن ها حفاظت می کنند. ستون فقرات دارای هفت مهره در قسمت گردنی، 12 مهره در قسمت میانی( ستون فقرات سینه ای) و 5 مهره در قسمت کمری است و همچنین بعد از مهره های کمری 5 مهره ی خاجی قرار دارد که این مهره ها به هم چسبیده اند و در نهایت به استخوان دنبالچه وصل شده اند. اگر بخواهیم مثال عینی از دیسک بزنیم ، دیسک مانند تایر ماشین است. قسمتی که لاستیک شامل هوا است ،  به منزله هسته ای دیسک و تایرلاستیکی در اطراف ، به منزله ی حلقه دیسک در نظر گرفته می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان دیسک کمر با قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان دیسک کمر با قارچ گانودرما"، کلیک کنید.