تلاشی جهانی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش

تلاشی جهانی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش

کره جنوبی به منظور ایجاد طرحی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش یک اجلاس بین المللی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری تینار به نقل از رویترز، کره جنوبی روز دوشنبه به منظور ایجاد طرحی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی (AI) در ارتش یک اجلاس بین المللی تشکیل داد. هر چند انتظار نمی‌رود که اجرای توافقات این اجلاس الزام آور باشد.

بیش از ۹۰ کشور از جمله آمریکا و چین نمایندگان دولت خود را به این اجلاس دو روزه در سئول که دومین گردهمایی در این حوزه است، فرستاده اند.

سال گذشته در نخستین اجلاس سران در آمستردام، آمریکا، چین و دیگر کشورها، اقدام بدون تعهد قانونی را تایید کردند.

کیم یونگ هیون، وزیر دفاع کره جنوبی در سخنرانی افتتاحیه گفت: به تازگی در جنگ روسیه و اوکراین، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد، به عنوان  فلاخن داوود (سیستم پدافند هوایی اسرائیلی) عمل کرد.

او به تلاش‌های اوکراین برای برتری تکنولوژیکی در برابر روسیه از طریق ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که آن‌ها به غلبه بر پارازیت‌های سیگنالی و همچنین امکان کار کردن وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) در گروه‌های بزرگ‌تر کمک کنند.

وزیر دفاع کره جنوبی گفت: با به کارگیری هوش مصنوعی در حوزه نظامی، قابلیت‌های عملیاتی ارتش به طور چشمگیری بهبود می‌یابد. با این حال مانند یک شمشیر دو لبه است، زیرا می‌تواند باعث آسیب ناشی از سوء استفاده شود.

چو تائه یول، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت که مذاکرات حوزه‌هایی مانند بررسی انطباق با قوانین و مکانیزم‌های بین المللی برای جلوگیری از تصمیم گیری تسلیحات خودمختار درخصوص مرگ و زندگی بدون نظارت انسانی مناسب را پوشش خواهد داد.

به گفته یک مقام ارشد کره جنوبی، اجلاس سئول امیدوار است با طرحی برای اقدام، ایجاد حداقل سطح محت برای هوش مصنوعی در ارتش و پیشنهاد اصول استفاده مسئولانه با منعکس کردن اصول وضع شده توسط ناتو، توسط آمریکا یا تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقت کند.

مشخص نیست که چه تعداد از کشور‌های شرکت کننده در این نشست روز سه شنبه سند را که هدف آن تلاش دقیق‌تر برای تعیین مرز‌های استفاده از هوش مصنوعی در ارتش است، تایید خواهند کرد، اما احتمالاً این سند فاقد تعهدات قانونی خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تلاشی جهانی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تلاشی جهانی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش"، کلیک کنید.