فرق بن مژه با خط چشم چیه؟

فرق بن مژه با خط چشم و کاربرد هرکدام چیست؟ فرق بن مژه با خط چشم را افراد زیادی نمی دانند. اگر شما هم قصد دارید در زمینه میکاپ حرفه ای شوید، می بایست نکات کلیدی همچون فرق بن مژه با خط چشم را بیاموزید. در این مقاله قصد داریم در این خصوص اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

بن مژه چیست؟

بن مژه خطی است که دقیقا روی مرز میان مژه و پلک بالایی یا پایینی، کشیده می شود. این قسمت به محل رویش مژه ‌ها بسیار نزدیک می باشد و برای برجسته‌ نمودن و جذاب ‌تر کردن چشم‌ ها در میکاپ کاربرد دارد. در تکنیک آرایشی بن مژه، فضای خالی بین مژه ‌ها پر می گردد. این کار باعث می ‌شود مژه ‌ها پرپشت ‌تر و چشم ‌ها درشت ‌تر به نظر برسند، در عین حال بن مژه جلوه ‌ای طبیعی و زیبا نیز به چشم ‌ها می ‌دهد.

بن مژه عوارض خاصی به همراه ندارد، اما ممکن است گاهی اوقات علائمی همچون التهاب، قرمزی یا حساسیت در ناحیه پلک مشاهده شود که به دلیل استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت یا تکنیک های نادرست به وجود می ‌آید. همچنین، اگر بهداشت رعایت نشود، احتمال ایجاد عفونت در پلک ها نیز وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است از محصولات باکیفیت استفاده نمایید.

خط چشم چیست؟

خط چشم وسیله ای است که از آن برای فرم دهی به چشم ها استفاده می ‌شود. این محصول در انواع ژله ‌ای، مایع، مویی، مدادی و ماژیکی موجود بوده و به شما اجازه می ‌دهد تا یک خط دقیق و ظریف یا ضخیم‌ و پررنگ در امتداد پلک بالایی یا پایینی خود بکشید. با استفاده از خط چشم، می ‌توان چشم‌ ها را درشت ‌تر، کشیده ‌تر و جذاب ‌تر نشان داد. این محصول برای ایجاد جلوه ‌های مختلف در آرایش چشم مانند آرایش کلاسیک، دودی یا گربه‌ ای کاربرد زیادی دارد.

استفاده از خط چشم نیز مانند بن مژه ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. اگر از محصولات بی ‌کیفیت یا تاریخ ‌گذشته استفاده شود احتمال بروز علائمی همچون تحریک شدن پوست اطراف چشم، قرمزی، خارش و در موارد شدیدتر التهاب و عفونت در ناحیه پلک وجود دارد. حساسیت داشتن به برخی مواد موجود در خط چشم نیز ممکن است منجر به آبریزش چشم یا تورم آن شود. استفاده نادرست و زدن خط چشم به داخل چشم نیز می ‌تواند باعث سوزش و قرمزی آن گردد. با رعایت بهداشت، استفاده از محصولات باکیفیت و تعویض منظم اقلام آرایشی در زمان مناسب از بروز این مشکلات جلوگیری نمایید.

فرق بن مژه و خط چشم

فرق بن مژه با خط چشم

همانطور که گفته شد، تکنیک بن مژه جهت پر رنگ تر و پرپشت تر نشان دادن مژه ها مناسب می باشد، اما خط چشم برای رسم خطوطی تیره و مشخص در اطراف چشم ‌ها کاربرد دارد. بن مژه حالتی طبیعی به مژه ها می ‌بخشد و می ‌تواند باعث افزایش حجم و طول آنها گردد، در حالی که خط چشم موجب درشت تر شدن چشم ها می شود. بن مژه معمولا روی مژه‌ های بالایی و گاهی مژه ‌های پایینی اعمال می گردد و می ‌تواند پایه ‌ای برای ریمل باشد. خط چشم نیز به صورت خطوط باریک یا پهن روی پلک ‌ها رسم می شود. استفاده از خط چشم می ‌تواند باعث جذاب ‌تر به نظر رسیدن چشم ‌ها شده و جلوه ‌های متنوعی به آنها بدهد. با کمک خط چشم قادر خواهید بود به چشم های خود حالت های مختلفی همچون گربه ای، کشیده، یونانی و غیره بدهید.

سخن پایانی

فرق بن مژه با خط چشم را متوجه شدید، اکنون می دانید که بن مژه بیشتر روی زیبایی مژه‌ ها تمرکز دارد و باعث می شود آنها حجیم تر و بلندتر دیده شوند، در حالی که خط چشم برای فرم دهی به چشم ها و تغییر حالت آنها مناسب می باشد. بن مژه روی خط رویش و ریشه مژه ها تزریق شده و یک تکنیک آرایشی می باشد، اما خط چشم روی پلک ها زده می شود. هر یک از این دو مورد نقش خاصی در میکاپ و آرایش چشم ها دارند. برای داشتن ظاهری زیباتر و جذاب تر می توانید از بن مژه و خط چشم در کنار هم استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرق بن مژه با خط چشم چیه؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرق بن مژه با خط چشم چیه؟"، کلیک کنید.