عراقچی: پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا را رصد می‌کنیم

عراقچی: پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا را رصد می‌کنیم

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ایران ابزار و شیوه‌‌های دفاعی منحصربه‌فرد خود را دارد، درباره حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تینار، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که به عنوان یازدهمین مقصد سفرهای منطقه‌ای به کویت سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: ما از نزدیک تمامی پایگاه‌های آمریکا در منطقه و تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و اطلاعات پایگاه‌های آمریکا در اردن را در اختیار مسئولان کشور اردن قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال توقف جنگ در تمام منطقه هستیم البته ممکن است مسیر‌های مختلفی برای صلح طی شود و با کشور‌های منطقه در ارتباط هستیم. نماینده من در بیروت مستقر است و با طرف‌ها دیدار دارد. البته تصمیم گیری درباره آتش‌بس برعهده خود دولت لبنان است و ما به آنها کمک می‌کنیم.

عراقچی در خصوص توسعه روابط اقتصادی با مسئولان کویت نیز گفت: تمرکز سفر من بر توقف جنگ در تمام منطقه است، اما به صورت طبیعی در خصوص روابط اقتصادی و تجاری هم گفت‌وگو خواهیم داشت. روابط تجاری ما با کشور‌های منطقه برقرار است و ما با کشور کویت مشارکت‌های زیادی داریم، اما اختلافاتی نیز وجود دارد. مهم این است که اراده ما حل این مسائل بر اساس گفت‌وگو است.

وزیر امور خارجه گفت: تمام همسایگان ما به ما اطمینان دادند که اجازه نخواهند داد از خاک آنها علیه ایران استفاده شود. همه کشور‌های منطقه به ما گفته‌اند که مخالف حمله اسرائیل به ایران هستند چه برسد به حمله به مراکز هسته‌ای. تاکید می‌کنیم اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند به همان شکل پاسخ خواهد گرفت.

وی در خصوص آمادگی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده است و با حمایت آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به این جنایات ادامه می‌دهد که برخی از آنها جنایت جنگی هستند. حمله به تأسیسات هسته‌ای یک جرم بزرگ بین‌المللی و تهدید به آن نیز جرم است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما می‌دانیم که آمریکا به هیچ قاعده بین‌المللی پایبند نیست، اما آماده پاسخ به تهدیدات احتمالی هستیم و برای دفاع از خود ابزار و شیوه خود را داریم.

عراقچی گفت: آنها می‌دانند که اگر به تأسیسات هسته‌ای ما حمله کنند چه پاسخی در انتظارشان است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگر در خصوص موضع حزب‌الله لبنان گفت: مواضع حزبالله لبنان را خود آنها اعلام می‌کنند و ما هم به سهم خود کمک خواهیم کرد که جنگ پایان یابد.

عراقچی تأکید کرد: ایران خواهان جنگ در منطقه نیست اگرچه برای جنگ آمادگی دارد؛ برای هر سناریویی آمادگی داریم.

وی ادامه داد: حمله موشکی ایران به تاسیسات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی صرفا یک حرکت دفاعی بود. اگر رژیم صهیونیستی به تهاجمات خود ادامه دهد ایران هم مجددا واکنش مناسب را نشان می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عراقچی: پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا را رصد می‌کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عراقچی: پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا را رصد می‌کنیم"، کلیک کنید.