قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر بهترین راه کاهش تنش و درگیری ها در منطقه را پایان دادن به جنگ در غزه دانست.

به گزارش تینار، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری با همتای ترکیه ای خود گفت: «با وزیر خارجه ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه و راه های توقف جنگ در غزه رایزنی کردم. ما تاکید کردیم که جامعه بین الملل باید به مسیولیت های خود عمل کرده و جلوی ادامه جنگ در غزه را بگیرد.»

وی افزود: «قطر به تماس ها و رایزنی ها با کشورهای دوست برای توقف جنگ در غزه ادامه می دهد. از ابتدا پایبندی خود به تلاش جدی و مثبت برای از میان برداشتن اختلافات در مذاکرات را اعلام کردیم.»

وزیر خارجه قطر تصریح کرد: «برخی سیاستمداران اسراییلی به خاطر منافع خود قصد دارند نقش وساطت قطر را زیر سوال ببرند. بهترین راه کاهش تنش و درگیری ها در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است.»

وزیر خارجه ترکیه گفت: «امروز با رییس دفتر سیاسی حماس در مورد آتش بس در غزه گفت وگو کردم. در صورت تشکیل کشور مستقل فلسطین، جنبش حماس به حزبی سیاسی تبدیل خواهد شد.»

وی در ادامه افزود: «به حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 ادامه می دهیم. راه حل دو کشور پایه و اساس صلح دایم و عادلانه در منطقه است.

وی تاکید کرد: «جنایات اسراییل در غزه خطر تبدیل این جنگ به جنگی منطقه ای را در پی دارد. نتانیاهو می خواهد منطقه را به سمت جنگ بکشاند تا در قدرت بماند.»

پایان خبر تینار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است"، کلیک کنید.