جانشین سراتو آمد/ عکس – تینار

به گزارش خبرگزاری تینار و براساس گزارش اسب بخار، کیا چند وقت پیش تصاویر محدودی از سدان کامپکت K4 را منتشر کرد اما حالا تنها چند روز مانده به رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودروی نیویورک تصاویر بیشتری از این خودروی جدید منتشر شده است. همانطور که اشاره کردیم تا قبل از این، کیا K4 محصولی از این برند کره ای تنها برای بازار چین بود اما در نهایت کیا تصمیم گرفت تا این خودرو را به صورت جهانی عرضه کرده و جایگزین مدل محبوب سراتو یا همان کیا فورته کند.

کیا K4 از نظر ظاهری کاملا از خط طراحی جدید کیا بهره می برد که در آن از خطوط شکسته و رادیکالی زیادی استفاده شده است. K4 یک سدان کامپکت فست بک بوده و در آن شاهد ستون C هستیم که با زاویه زیادی طراحی شده و خبری از صندوق در طراحی ظاهری آن مانند خودروهای سدان معمولی نیست. همچنین از نظر ابعادی آنطور که مشخص است کیا K4 علاوه بر فورته یا همان سراتو از محصول جدید دیگر کیا یعنی K3 که در برخی بازارها قرار است جایگزین ریو شود بزرگتر بوده و از K5 یا همان اپتیما کوچکتر است.

جانشین سراتو آمد/ عکس

در نمای جلوی این سدان جذاب چراغ های اصلی به صورت باریک با استفاده از خطوط تند و تیز و البته کشیده طراحی شده و تا روی سپر نیز به صورت یک نوار کشیده ادامه پیدا کرده است. جلوپنجره این خودرو هم میان چراغ ها با ابعادی کشیده و کوچک تعبیه شده که دو خط کرومی را هم در بالا و پایین خود جای داده است. همچنین در بخش سپر هم یک دیفیوزر بزرگ و کشیده هماهنگ با طراحی کلی خودرو با خطوط شکسته طراحی شده تا ظاهر این نما را کامل کند.

در بخش جانبی کاملا فست بک بودن K4 مشخص است چرا که ستون C کشیده و بزرگ طراحی شده و به همین خاطر بیرون زدگی صندوق زیادی را در آن شاهد نیستیم. همچنین لچکی این بخش هم ابهاد بزرگی داشته و طبق تصاویر دستگیره درب های عقب هم کنار لچکی عقب تعبیه شده است. رینگ های کیا K4 کاملا مشابه دیگر نسخه ها از سبک جدید طراحی های کیا بهره مند بوده و به صورت دو رنگ مشکی – کروم طراحی شده و ظاهر جذابی دارند.

کیا کی 4 در نمای عقب نیز ظاهری کاملا هماهنگ و مشابه با نمای جلو داشته و همین مورد سبب شده تا هارمونی خوب و بالایی را در آن شاهد باشیم. در این خودرو خبری از چراغ های بهم پیوسته نیست اما چراغ های اصلی بسیار باریک و همانند یک خط طراحی شده و تا نزدیک سپر هم کشیده شده است. سپر عقب کیا K4 کمی کوچک بوده و بر روی آن علاوه بر محل نصب پلاک یک دیفیوزر کرومی رنگ قرار گرفته است.

در بخش داخلی کیا K4 اولین موردی که به چشم می خورد صفحه نمایش بزرگ سرتاسری است که در درون خود بخش سیستم مالتی مدیا و کلاستر را جای داده است. در این قسمت مانند دیگر خودروهای کیا سعی شده تا از کلیدهای فیزیکی کمترین استفاده صورت گرفته و به همین خاطر تنها یک ردیف کلید زیر صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. پس از آنها هم دریچه های سیستم تهویه مطبوع در یک راسته جای گرفته و قسمت انتهایی داشبورد میانی نیز تنها فضایی بزرگ برای قرار دادن وسایل و البته پورت های شارژ و فندگی جای گرفته اند.

مقابل راننده یک فرمان D کات زیبا وجود دارد که در دل خود غربیلک دو شاخه بزرگ مشابه دیگر محصولات جدید کیا را جای داده است. این غربیلک فرمان نکته جالبی داشته و آن هم جای گیری نشان کیا است چرا که برخلاف دیگر خودروها این نشان به سمت راست منتقل شده و وسط نیست! از طریق این فرمان و کلیدهای به کار رفته بر روی آن بسیاری از قابلیت ها و امکانات صفحه کیلومتر شمار قابل کنترل هستند. فضای کابین هم که طبق انتظار از فورته بزرگتر بوده و این یک نکته مثبت برای این سدان کامپکت محسوب می شود.

کیا هنوز اطلاعاتی از مشخصات فنی K4 منتشر نکرده و باید تا زمان رونمایی این سدان جدید صبر کنیم تا ببینیم این برند کره ای برای سدان کامپکت جدیدش چه اسپک فنی را انتخاب کرده و K4 با چند مدل به بازار عرضه خواهد شد. همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم کیا K4 در 21 مارس 2024 (8 فروردین 1403) در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی خواهد شد تا خود را آماده ورود به بازار آمریکا و سپس دیگر بازارها کند.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جانشین سراتو آمد/ عکس – تینار" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جانشین سراتو آمد/ عکس – تینار"، کلیک کنید.